Welcome, visitor! [ Register | LoginRSS Feed

Denizli Bayan Partner

| bayan escort, denizli escort, escort bayan, escort denizli | 14 Mart 2014

Sedat KURT: Rusya’nın ardından 2006’da Türkiye’ye geri döndünüz

Özgür TORT: İştirak hisselerimizin devrinin ardından Türkiye’yedöndüm. Daha sonra kademe kademe Migros Genel Müdürlüğü’ne yükseldim. 2008 yılında Genel Müdür olarak göreve başladım.Türkiye’de yaşanan özellikle şu son 5-10 sene içinde ciddi hızlı büyüme çerçevesinde Migros da çok önemli yer tutuyor. Her sene 150 tane yeni mağaza açıyoruz.Bu da Türkiye’deki büyümeyle eş zamanlı Migros’un da büyüdüğünün göstergesi niteliğinde.

Sedat KURT: Süpermarketler ve veya AVM’ler aynı zamanda modernleşmenin göstergesi midir?

Özgür TORT:Türkiye’de bugün belli birkaç sektör var ki ne kadar hızlı gelişirse, Türk halkı o kadar daha modern bir ortamda yaşar. Bunun formatının ne olduğunun bir önemi yok. Hepimiz neticede aynı işi yapıyoruz. Marketçilik; insanları çok daha modern, çok daha sıhhi sağlıklı bir ortamda keyifli bir biçimde ağırlamak, her aradığını bulabileceği bir ortam sağlamak. Yaptığımız iş gerçekten tüketiciye direkt dokunan bir iş. Mağazayı açıyorsunuz, ertesi gün insanlar ondan faydalanmaya başlıyor. Yatırım yapayım da 3- 4 sene bekleyeyim durumu yok. Ertesi gün müşteriler bunu görmeye başlıyor. Tabi çok büyük bir keyif…

Birde öyle bir yapı ki Migros Grubu ,bugün 2000 civarında tedarikçisi var. Teknoloji, nakliye,gayrimenkul ,çok ciddi bir merkez rolü var Migros’un. Tabi onu icra ederken de Türkiye’nin bütün coğrafyasını,çok ciddi mesafeleri kat ediyorsunuz. Zaten o katettiğiniz mesafeyle gittiğiniz yerleri de geliştiriyorsunuz. Bazı yerlerde tüketici çok daha hızlı adapte oluyor. Bazı yerlerde biraz daha zaman alıyorortamı tanımanız.

Sedat KURT: Migros için Ege ve Denizli ne anlama geliyor?

Özgür TORT: İstanbul’dan doğmuş bir şirket burası. Daha sonra ilk gittiği yerlerden bir tanesi İzmir. Dolayısıyla hemen akabinde Marmara’dan başlayıp Ege’ye geçen bir şirket. Tabii ki bir Tansaş var, o de eş değer operasyonla büyüyor.Tabi işin doğal uzantısı Ege Bölgesindeki Denizli’nin de önemli bir yeri var. Orada kitedarikçi yapısı bizim için çok çok kritik. Malum birkaç özel sektörde çok ciddi partner düzeyindeki ihracatçılarımız var. Kuruyemiş işinde, tekstilde özellikle çok sayıda işbirliği içinde olduğumuz firmalar var. Dolayısıyla hem şirketin büyümesi hem Ege’nin o güzel insanlarının çabucak kucaklayan hali. Hem orada ki tedarikçilerimizin varlığı, herkesin keyif aldığı bir atmosfer var.

Sedat KURT: Yeni mağazalar yeni istihdam anlamına da geliyor, değil mi?

Özgür TORT: Gıda perakendesi üzerinden baktığınız zaman biz Türkiye’deki en büyük istihdamı sağlayan şirketiz, Bunun tabii kiçeşitli boyutları var. Hem direk istihdamımız var. Hem de endirekt istihdam dediğimiz yani bizimle birlikte çalışan temizlik firmalarımız, güvenlik firmalarımız, iş ortaklığı yaptığımız firmalarımız var. Bunları üst üste koyduğumuz zaman Türkiye’nin en büyük istihdamını sağlayan gıda perakendeci firmasıdır Migros. Kadın istihdamı ve genç istihdamda da önemli anlamda ön plana çıkarız. Çalışanlarımızın %40’ı kadın, yaş ortalamamız 29.Bizim part-time /yarı zamanlı dediğimiz bir çalışma platformumuz var. O esnekliği verdiğimiz için hem genç arkadaşların hem de bayanların özellik tercih ettiği sektör haline geldik. Heryıl 3000’e yakın istihdam sağlıyoruz.Şuandaki direk istihdam 18 bin, yurtdışıyla beraber 20bini buluyoruz

Sedat KURT: Migros Türkiye’de bir dev.Hem sektöründe hemde bütün sektörler arasında da önemli bir yere sahip. Biz peki dünyada nerdeyiz?Migros olarak ne noktadayız?

Özgür TORT: Türkiye ekonomik büyüklükte şimdi 17. sırada ve burada ilk 10’a girmekle ilgili çok iddialı bir hedef var. Bu hedefi de desteklemek bütün sektörlerin üzerine düşen bir görev ki biz perakende sektörü olaraklokomotif görev üstlenmekle yükümlüyüz. Tabii kidünyada bu sektörün bugünkü skalasına baktığımız zaman bizden daha büyük ekonomik büyüklüklerdeki örnekleri görmek mümkün. Kaldı ki bu büyük aktörlerin pazarları da bizle kıyaslanamayacak kadar büyük. Bizde henüz bu rakamlaroldukça geride. Gıda perakendesi olarak daha yüzde 27, yüzde28 mertebesindeyiz. Migros Grubu olarak perakende sektöründe ulaştığımız çift haneli büyümeyle Türkiye’nin ekonomik gelişimine önemli katkı sağladığımızı düşünüyorum.

Sedat KURT: Sizlerin Anadolu’ya açılma süreciniz, bu lokasyonlardaki tekil market işletmecileri için de bir ufuk açtı mı?

Özgür TORT: Evet, bu büyüme ile Türkiye’nin modern perakendesininpazar payını geliştireceğimizi düşünüyorum. Bu modern perakende girişimi aynı zamanda yerel perakendeyi de, bireysel perakendeyi de geliştiren bir yapı. Bu ülkemiz için çok sevindirici bir büyüme. Çünkü hepberaber aynı gemi içinde gidiyoruz.

Sedat KURT: Sektörünüzdeki büyüme Türkiye ölçeğinin önünde seyrediyor aslında, öyle değil mi?

Özgür TORT: Eğer Türkiye ilk 10 ekonomisine girecekse gıda perakendesigözüyle baktığımız zaman bizim ilk 9’a girme ihtimalinden bahsetmemiz lazım. Çünkü burası bir gıda ülkesi,üretim anlamında da tüketim anlamında da birçok emsal büyüklükteki ülkedendaha iyiyiz. Ancak modern perakendenin gelişmesi ve dünya ölçekleri için gidecek yol var.

Sedat KURT: Migros deyince aklımıza yalnızca süpermarketler zinciri gelmiyor tabi. Migros’u yapısal olarak açar mısınız?

Özgür TORT: Migros Grubu’nun en önemli farklılaştığı noktalardan bir tanesi,birkaç markayı içinde barındırıyor oluşu. Bu bizim en büyük güçlerimizden biri Migros, Tansaş, Macrocenter gibi oldukça üst hizmet kalitesi ile hizmet verdiğimiz markalarımız var. Bunların her birinin kendine has kulvarları var.Bunların içerisinde 5M Migros dediğimiz hipermarketlerimiz var örneğin.Türkiye hipermarketlerin büyümeleri açısından oldukça iyi alanların bulunduğu bir ülke. Bunun yanı sıra yurtdışında bir başka markamız faaliyette. Ramstore markamızla da yurtdışı büyüme motorumuzu destekliyoruz. Tüm bunlar fiziki mağazacılık örneğini oluşturuyor.

Bunların dışında çok önem verdiğimiz gelecekte çok ciddi potansiyel gördüğümüz bir online satış operasyonumuz var. Yani Migros Sanal Market . Bu, internet üzerinden seçilerek satın alınan mağazalardaki ürünlerin müşterilerin kapılarına teslimi noktasına dek süren bir sistem.

Yurtdışında özellikle gelişmekte olan pazarlar, yani Kazakistan ve Makedonya’da başta olmak üzere genişliyoruz.40’ı Ramstore olmak üzere toplamda 1013 mağazayla hizmet vermekteyiz. Hem yurt içi hem de yurtdışında büyüyoruz. Hangi coğrafyaya hangi markamız daha yakınsa, hangi markamız tüketici tarafında daha tercih edilen bir markaysa onunla büyümeyi tercih ediyoruz.

DENİZLİ’YE YENİ YATIRIM MÜJDESİ

Bu bağlamda da Denizli’de daha ziyade Migros markamızı ön plana çıkıyoruz. Şuanda 6 tane Migros marka mağazamız var. Bu sene planımızda3 mağaza daha var. Tabii kiDenizli büyük bir coğrafya, şehir merkezinin dışında coğrafi olarak da büyükşehirözelliğini taşıyan bir şehir, çok önemli ilçeleri var. Bu ilçelerde de arkadaşlarımızsaha araştırmalarına devam ediyor. Bizim çok güçlü ilçelerimiz var. Yani o ilçelerde büyüklük de önemlilik arz ediyor. O şehri, şehir yapan aslında şehirler kadar ilçeleri. Hatta öyle örnekler var ki ilçe şehirden daha büyüktür. Bunları hepsini gözeten bir politikamız var. Açacağımız yeni mağazaların yer seçiminde ilçelerde önemli yer tutacak.

Sedat KURT: Bununla ilgili büyüklük açısından bir yapılanma var mıdır? Migros’ları biz mağaza büyüklüğüne göre ayrıştırıyoruz. Denizli için aynı espri var mı?

Özgür TORT: Şuanda 6 tane Migros marka mağazamız var. bir tanesi MMM mağazamız. Üç tane MM mağazamız var. Yine bir tane M mağazamız ve MJet mağazamız var. Bu sene açacağımız mağazalar ortalama büyüklüğün üzerinde mağazalar olacak.

Sedat KURT: Migros’un 2014’te hedefi nedir?

Özgür TORT: Migros’un uzun yıllardır iddialı ve sürdürülebilirbir büyüme hedefi var. Buda bizim en çok gurur duyduğumuz taraflarımızdan bir tanesi. Biz hiçbir zaman çok agresif kurum olmadık. Hiçbir zaman büyümekten vazgeçmedik. O dalgalanmalarda ne yazık ki görebiliyoruz bazı sektörlerin yapılanmalarında çok hızlı büyüyen, bir anda fren yapanlar var. 2014’te, 150-160 mağaza hedefi koyuyoruz,çift haneli büyüme diyoruz. Hem yeni mağazalarımızı açacağızhem de mevcut mağazalarımızı geliştireceğiz. Migros, Tansaş, Macrocenter, 5M Migros açacağız.

No Tags

490 total views, 2 today

  

Sponsored Links

Leave a Reply

  • Denizli Escort Bayanlar

    by on 14 Mart 2014 - 0 Comments

    Sedat KURT: Macrocenter’lar dikkat çekiyor. Avrupadaki marketlere girince müthiş bir sunum, çeşitlilik gibibu konsept de hakikatten yurtdışındakiler ayarında bi...

  • rus escort bayan denizli

    by on 01 Mayıs 2014 - 0 Comments

    Denizli Escort Bayan Modelleri Bilindiği üzere her insanda escort bayanlara karşı hissedilen bir ilgi ve alaka vardır. Doğru ve sağlıklı yolda edinilen bilgile...

  • Yeni Escort Bayan Denizli

    by on 07 Nisan 2014 - 0 Comments

    Denizli Escort sizin keyifli sapmalar için değil sadece tercih, onlar da size iş ve yoğun programları çok gerekli mühlet verir. Artı onlar büyük yoldaşı olmak v...

  • Denizli Partner Escort Bayanlar

    by on 01 Mayıs 2014 - 0 Comments

    Erkeklerin en çok ilgi duyduğu alanlardan biri olan;  cinsellik hizmetleri veren ve gerçekten hiç yaşamadığınız fantazi ve hisleri bulabilecekleri escort bayan ...

  • Denizli Escort Kızlar

    by on 19 Mart 2014 - 0 Comments

    Merhaba Beyler Yeni Denizli Bayan escort Mine Ben 32 Yaşındayım Erkeğin dilinden Anlarim.Yatakta Cok İddialıyımdır.Bundan En ufak Kuşkunuz Olmasin. Kadın dedi...